8 January 2009

18切符



冬休み、勉強も就活も放り出して、青春18きっぷを一枚買った。途中、窓の外は雪だった。
鈍行列車の旅は、移動距離と時間が比例するからいい。
During vacation, JR(Japan Railways) sells a special ticket called Seisyun 18 ticket for only 11500 yen. With that ticket you are allowed to take unlimited rides on the local trains of JR all over Japan for five not necessarily consecutive days.
It's very cheep but you can't ride on Shinkansen nor limited express.
During this winter vacation I went all the way to Kyusyu island with this ticket. Since I could only use local trains, on the first day, I had to change trains 9 times to get to Yamaguchi, the western most prefecture of Honshu!

4 comments:

  1. らー子(ふっちー)8/1/09 08:12

    またmixiから飛んで来ましたが(笑)‘新快速’乗らずに‘鈍行’で?それはすごいですねえ♪まさか大宰府へもこれで往復してきたとか・・・?

    ReplyDelete
  2. hiyokichi8/1/09 12:48

    四国の海岸線を鈍行列車で行くのもおすすめですよ。

    ReplyDelete
  3. ふふふ~;9回も乗り換えたとはいえ、おしりが痛くなりそうでんな~
    まだまだ続く!を予感させる出だしに楽しみじゃ~

    ReplyDelete
  4. らー子さま、
    さすがに新快速は乗りました!お金かからないもの~ 本当に各駅停車で行ったら、何時間かかるのでしょうね。
    九州ももちろんのんびり普通電車で行きましたよ☆
    hiyokichiさま、
    四国はまだ上陸したことがありません。線路が単線で駅に長時間とまるから大変だという噂を聞きましたが・・・
    いつかのんびり旅したいですね。
    まみさん、
    まだまだ続きます! 9回も乗換え!ですが、乗換えがあって救われる気がします。
    飛行機よりは身動きがとれて、わたしは好きです。

    ReplyDelete