20 October 2008

Galveston

Thank you for visiting my blog. Yesterday, the total number of visitors reached over 50,000. It was really a perfect birthday present from all of you!




Galveston Island State Park
I visited this island just a few days before the hurricane Ike hitted and destroyed the whole area. I was shocked to see the photos of flooded roads and houses after that, which my host mother sent me. I could't believe them from the sceneries I saw; peacefull and quiet places full of sunshine.

Texas still has big wilderness. One reason for that might be the huge hurricanes.

4 comments:

  1. かずまま21/10/08 22:28

    Tingちゃん、こんばんわ。ちゃんと大学生してますかぁ~?!
    何とっ!訪問者が5万を超えたとな??
    すごくたくさんの人達が来てくれているんですね。
    おめでと~~~~~♪

    ReplyDelete
  2. かずままさん、
    切れない番でしたか…?いつもありがとうございます。
    ちゃんとちゃんと大学生してますよ!10月は樹木医学実習と植生学会で土日祝日もほとんど学校に行っていました。濃厚大学生は、キノコを集めたり、吸虫管で虫を吸ったり、サワラの木を叩いたりする生活です(笑)

    ReplyDelete
  3. おめでとうございます!
    樹木医学実習てなんですか?なんかすっごい博識な感じがします。
    あと植生学会。学会って怖いような、おもしろいような場所ですね。こないだしっかり経験しました。
    あと、超余談なんですけど、私来年から霧ケ峰の八島湿原の脇にあるビジターセンターに勤務する線が濃厚になってきました。
    来てみてください!

    ReplyDelete
  4. ますださん、
    ありがとうございます。
    そして、ご就職が決まりそうとのこと、おめでとうございます。
    八島湿原、すごく良さそうな所ですね!遊びに伺います☆春以降、ですね。
    樹木医学実習・・・現実の森林や樹木で起きている問題を調査し、様々な生物や人為がどのように森林や樹木に影響するのか全体や部位の健全性を通して理解する、ことが目的の実習らしいです。ついシラバスを見てしまいました。(笑)

    ReplyDelete