17 December 2010

writing essays

When you write something in English, you should try to think in English from the beginning instead of making sentences in Japanese and translating them into English. This is what I've been told.
It is possible when I know exactly what I want to say.




But to start writing essays, which I haven't decided what to write, I found it too difficult.

I always feel that when I'm writing texts, my brain is thinking about what to say faster than my hand can write it down or type it in as actual sentences...even in Japanese. The problem is that my brain can only keep the idea just for a few seconds. In fact this is the reason why I always write and type so fast in such a messy way.
So it becomes harder when I have to catch the instant and temporary idea in my brain with my poor English. I wonder how people are tackling with this.

It started snowing again in Cambridge!

7 comments:

  1. ヤマセミ17/12/10 08:15

    いいお話ですね
    欧州に5年いましたが、会話の際には日本語返還をせずに、スムースに応答できるまでに至りました
    しかし、プレゼンを発表する機会があったのですが、その際にはプロットを日本語で詰めて行く作業は、どうしても必要でした
    私の場合は、若くなかったので、『まぁ いっか』と諦めてしまいましたが、Tingさんはお若いので、Let’s try anyway!で頑張って下さいネ
    日本も本格的に寒くなって来ました。それに伴い、ミカンが美味くなって来ました(笑)

    ReplyDelete
  2. Hey, you got an opportunity to use that salt trick on this painting to represent snow, looks good!

    ReplyDelete
  3. what is going on the other side of the wall? maybe everything is up side down? or maybe is full of litle moorhens having fun...

    ReplyDelete
  4. 私の場合、エッセイは、外せないキーワードをカードに書いて、それを説明する順番を決め、それにそうように文章を作成していきました。文字数は、最終的には全然足りませんでしたが、先生には「短すすぎるけれど、要点がよくわかるいい文章だ」と言われましたよ。

    ReplyDelete
  5. お返事おそくなってごめんなさい。
    ヤマセミさん、
    ちょっと抽象論や専門的なことになると、ボキャブラリー不足が思考を停止させるなぁと実感しています。ただ考えるというだけでも道具としての言葉を使っているのだなと改めて思いました。
    ミカンは1ポンドで15個買えるお店がありますよ!
    Hi Zack,
    I drew this just because I still had the salt left from the other day on my desk in a little container!
    Hi Vasco,
    Snow changes the normal scenery to something special.
    ヒヨ吉さん、
    キーワードや構造を考える際、つい日本語で考えている自分がいるんですよねー
    なかなか難しいです。
    でも今回のエッセイは2つとも語数字体はそんなに多くないので、何を書くかさえ決まれば、という予感がしています。

    ReplyDelete
  6. Hope your essay writings goes well. I am not good at writing in English...but survived some papers. All I can say is "Do your best" GAMBATTE!!
    Raining 5 days straight in L.A. Very wet.
    Have a Happy Christmas!

    ReplyDelete
  7. Hi Hiromi,
    I started writing one of my essays and decided what to say in it...so all I have to do is to keep working more.
    Have a happy Christmas, too!

    ReplyDelete